2017-06-27Ta del av SRATs medlemsförmåner i sommar

Som medlem i Sveriges Tandhygienistförening kan du ta del av SRATs medlemsförmåner.
Nedan ser du några av dessa;

Resklar - utökat reseskydd från 24 kronor per månad

I Folksams hem- och villaförsäkringar Bas och Mellan ingår ett bra reseskydd för dig och din familj. Med Resklar utökar du det skyddet ytterligare. I försäkring Stor ingår redan från början Resklar.

Sköna fördelar med Resklar

Gäller alla resor och hela familjen.
  • Möjlighet till ersättningsresa.
  • Ingen självrisk.
  • Resekostnad tillbaka om du eller ditt resesällskap blir sjuk innan avresa.
  • Självriskreducering av hyrbil upp till 10 000 kr.
  • Hyra av utrustning vid resgodsförsening.
  • Outnyttjad aktivitetsresa upp till 10 000 kronor.
  • Evenemangsförsäkring – biljetter som inte använts pga sjuk- eller olycksfall.
  • Personförsening - ersättning vid exempelvis sent flyg.
Kostnadsfri familjejuridisk rådgivning för medlem i SRAT
Visste du att du som medlem i SRAT får en kostnadsfri familjejuridisk rådgivning och behovsanalys tillsammans med en jurist på avtal24 via telefon. Tillsammans går ni igenom dina frågor och funderingar och vad som kan vara bra att tänka på i just din situation. Som medlem i SRAT skriver du avtal som testamente, äktenskapsförord och samboavtal kostnadsfritt online. Vill du hellre skriva avtalen med hjälp av en jurist gör du det för endast 995 kronor (ordinarie pris 1990 kronor – 4 990 kronor).

Tips för en säkrare semester

Snart går tusentals svenskar på semester. De flesta förknippar ledigheten med efterlängtad återhämtning och tid till familj, vänner och resor. Men semestern kan också leda till onödig stress och problem, om du exempelvis får ditt kort kapat under resan eller drabbas av identitetsstöld. Att bli utsatt är obehagligt och tidskrävande, men med några enkla åtgärder kan du skydda dig och få en säkrare semester.