2017-07-05Munhälsodagen 9 september närmar sig

Nationella munhälsodagen som årligen firas andra lördagen i september ger tandvården i hela landet ett tillfälle att gemensamt lyfta fram betydelsen av en god munhälsa. Vi hoppas på lika stor uppslutning med aktiviteter runt om i landet som förra året!

I år fokuserar vi på hela befolkningen! Med årets budskap ”Le för livet! Håll koll på tänder och tandkött!” vill vi bland annat lyfta fram vikten av att fortsätta hålla regelbunden kontakt med tandvården.

Vykort med munhälsobudskap sprids i sommar-Sverige – beställ du med!
För att börja skapa uppmärksamhet för Munhälsodagen har vi en vykortskampanj med Munhälsodagens budskap. Kortet kommer spridas på kaféer och restauranger på svenska turistorter under sommaren.

Vill ni ha kort att sprida på kliniken inför Munhälsodagen? Kontakta Lena Munck, lena.munck@tandlakarforbundet.se och beställ upp till 200 per klinik så långt lagret räcker. Först till kvarn gäller!

Sponsor slår ett slag för Nationella Munhälsodagen
Oral-B kommer att vara sponsor för Munhälsodagen 2017 och bidrar med en mindre summa till projektgruppens annonsering och materialinköp till eventen. Samtidigt kommer Oral-B att ha med budskap om Munhälsodagen i sin svenska kampanj Tandvårdsveckan som äger rum den vecka då Munhälsodagen infaller på lördagen. Det innebär att Munhälsodagen kommer att synas i Oral-B:s tv-reklam, digitala kanaler och även hos bloggare och i butiker i samband med erbjudanden.

Rapportera in era aktiviteter!
Vi vill också uppmuntra er att rapportera in till oss vilka aktiviteter ni planerar på Munhälsodagen så kan vi puffa för dem på www.munhälsodagen.se och på Munhälsodagens Facebook-sida. Information om Munhälsodagen läggs kontinuerligt ut på www.munhälsodagen.se, och på Facebook.

Kontakt: Lena Munck, projektledare, 0709718491.